• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مشاوره کاربردی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
داورپناه, ابو سعید, نصرت فلاح, علی. (1395). تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر. مشاوره کاربردی, 6(2), 41-52. doi: 10.22055/jac.2017.21054.1409
ابو سعید داورپناه; علی نصرت فلاح. "تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر". مشاوره کاربردی, 6, 2, 1395, 41-52. doi: 10.22055/jac.2017.21054.1409
داورپناه, ابو سعید, نصرت فلاح, علی. (1395). 'تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر', مشاوره کاربردی, 6(2), pp. 41-52. doi: 10.22055/jac.2017.21054.1409
داورپناه, ابو سعید, نصرت فلاح, علی. تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر. مشاوره کاربردی, 1395; 6(2): 41-52. doi: 10.22055/jac.2017.21054.1409

تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر

مقاله 3، دوره 6، شماره 2، پاییز و زمستان 1395، صفحه 41-52  XML اصل مقاله (208 K)
نوع مقاله: پژوهشی اصیل
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22055/jac.2017.21054.1409
نویسندگان
ابو سعید داورپناه 1؛ علی نصرت فلاح2
1کارشناس دانشگاه سیستان و بلوچستان
2استادیاردانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی خرم آباد
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر افزایش مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سال سوم متوسطه اول شهر خرم‌آباد انجام گرفت. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. 30 دانش‌آموز دختر دبیرستانی در شهر خرم‌آباد به روش تصادفی انتخاب و به گروه‌های آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) واگذار شدند. شرکت‌کننده‌های گروه آزمایش 8 جلسه آموزشی مهارت‌های تحصیلی را به مدت دو ماه دریافت کردند، و به پرسشنامه مهارت‌های تحصیلی کانگاس و چک‌لیست نمرات پیشرفت تحصیلی پاسخ دادند. داده‌ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و از طریق نرم‌افزار 21-SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر مؤثر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر ارتقای مهارت‌های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر تأثیر فراوانی دارد.
 
 
کلیدواژه‌ها
واژه‌های کلیدی: مشاوره تحصیلی گروهی؛ مهارت‌های تحصیلی؛ پیشرفت تحصیلی
سایر فایل های مرتبط با مقاله
download 3. داورپناه.pdf
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 848
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 836
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.