آیزنک، م. (بدون تاریخ). ْروانشناسی شادی. ترجمه مهرداد فیروزبخت، خشایار بیگی(1375)، انتشارات بدر.ْ
پرویزی، سرورًٌٌٌٌَُْ؛ امینیزاده، خدیجه؛ ثناگو، اکرم؛ سپهوند، فریبا. (1388). تبیین خانوادههای
سالم از دیدگاه نوجوانان زنجانی. مجله پرستاری. دوره 4 شماره 12و 13، صص17-7
پورزارعی، محسن. (1382). بررسی رابطه هوش هیجانی ،سلامت روان و شادکامی در بین دانشآموزان متوسطه فراشبند، پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان.
جعفری، محمدعلی. (1388). مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در گونههای مختلف خانواده بر اساس مدل فرآیند و محتوای خانواده، پایاننامه کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
جوکار، بهرام؛ رحیمی، مهدی. (1386). تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده بر شادی در گروهی از دانشآموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله روانشناسی و روانپزشکی بالینی ایران، شماره 4، صص. 384-376.
سامانی، سیامک. (1387). تهیه و طراحی مقیاس فرایندهای خانوادگی برای خانوادههای ایرانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، شماره 3، صص. 162-168.
علیپور، احمد؛ نوربالا، احمدعلی. (1386). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاه تهران، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی، صص. 71-81.
میرشاه جعفری، ابراهیم؛ عابدی، محمدرضا؛ دریکوندی، هدایتالله. (1381)، شادمانی و عوامل مؤثر برآن، تازههای علومشناختی، سال 4، شماره سه، صص. 50-56.
یزدانی، فضلالله؛ آزاد، حسین. (1382)، بررسی رابطهی بین نگرش دینی، سبکهای مقابلهای وشادکامی در دختران و پسران دبیرستانی اصفهان در سال تحصیلی 81-82. فصلنامه دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 16، صص. 22-27.
Argyle, M. (2001). The Psychology of Happiness. Holland: Elsevier,
Argyle, M., Martin., & Lu, L. (1995). Testing For Stress and Happiness: The role of the social and cognitive factors. In C.D. Spielberger & I.G. Sarason (Eds), stress and emotion, Washington, DC: Taylor & Francis.
Brenber, J. (1998). Happiness and Personality. Personality and Individual Difference, 25, 279-296.
Car, A. (2003). Positive Psychology. Handbook of Psychology. New York : Brunner – Routledge Press.
Flower, J. H., & Christakis, N. A. (2008). Dynamic spread of happiness in large social network: longitudinal analysis over 20 years in the framingham heart study, British Medical Journal, 337, 2338, 1-12.
Karin, G., Albrektsen, G., & Qvarnstrom, U. (2003). Associations between psychosocial factors and happiness among school adolescents. International Journal of Nursing Practice, 9, 166-175.
Koenig, H. G., McCullough, M. E., & Larson, D. B. (2001). Handbook of Religion and Health. New York, Oxford University Press.
Lingren, G. (1995). Creating Sustainable Families. G95-1269 -A. London rout ledge.
McMahon, D. M. (2006). Happiness: A history. New: Atlantic Monthly Press.
Ryan, R., & Deci, E. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55, 68-78.
Samani, S. (2005). Family Process and content Model: A Theoretical Model. Paper presented in 53rd British Psychological Society & Social Psychology. Annual Conference: Birmingham, 6th – 8th September, UK.
Samani, S.(2008).Validity and Reliability of Family Process and Content Scales. Paper Presented in 29th International Congress of Psychology. Berlin,20-25 July.
Samani, S. (2010). Family types in the family process and content model. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 727-732.
Samani, S., & Sadeghzadeh, M, (2010). Family types in the Family Process and Content Model. Psychological Reports, 106, 539-547.
Uchida,Y., Norasakkunit, V., & Shinobu, K. (2004). Cultural constructions of happiness: theory and empirical evidence. Journal of Happiness Studies, 5,223-239.
Veenhoven, R. (1992). Happiness in Nations. Erasmus University. Rotterdam, Netherlands.