آزاد مرزآبادی، اسفندیار؛ هوشمندجا، منیجه و پورخلیل، مجید. (1391). رابطه معنویت سازمانی با توانمندسازی روانشناختی، خلاقیت، هوش معنوی، استرس شغلی و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه. مجله علوم رفتاری، 6، 2، 187-181.
ابراهیمی، لقمان. (1391). آسیبشناسی فعالیتهای مشاوره در دوره متوسطه مدارس. گروه پژوهش و تحقیق اداره کلآموزش و پرورش استان آذربایجان غربی.
اسلامی اندارگلی، عنایت؛ حسین زاده، جواد وایزانلو، محمد. (1392). تاثیرآموزش بر توانمندسازی نیروی انسانی و بهره وری
. ماهنامه اصلاح و تربیت، 217، 35 -32.
افروز، غلامعلی. (1389). مشکلات اجرایی مشاورین در مدارس. مجله رشد مشاور مدرسه، 6، 2،
38- 34.
اعلائی هره دشت، غلامحسین. (1387). بررسی عملکرد مشاوران مدارس متوسطه استان گیلان. مجله مدارس کارآمد، 4، 111-108.
بازرگان، عباس؛ خرازی، خرازی و جمالیفر، منصوره. (1391). بررسی مقایسهایآموزش مداوم برای توانمندسازی منابع انسانی. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 1، 12-4.
توکلی، فاطمه. (1389). میزگرد بررسی مشکلات اجرایی مشاورین در مدارس. مجله رشد مشاور مدرسه، 5، 5، 38-34.
توکلی، یدالله؛ ایزدی، علی اصغر؛ مصطفی پور، فریدون؛ فولادی، عزت الله و محمدخانی، شهرام. (1386). برنامهها و فعالیتهای راهنمایی و مشاوره در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی. تهران: انتشارات ورای دانش با همکاری دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی و مشاوره وزارتآموزش و پرورش. چاپ سوم.
حسینینسب، داوود؛ میکائیلی منیع، فرزانه و اقبالی قاضی جهانی، نسرین. (1389). بررسی رابطه توانمندی روانشناختی دبیران با تعهد سازمانی آنها در مدارس متوسطه شهر اورمیه در سال تحصیلی 89 – 88. مجله علوم تربیتی، 3، 9، 49 – 27 .
جدی، ابراهیم. (1388). بررسی رابطه توانمندسازی دبیران با تعهد سازمانی، تعهد حرفهای و رفتار تابعیت سازمانی دبیران در مدارس ناحیه یک شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارومیه.
دوکانهایفرد، فریده؛ شفیع آبادی عبدالله و شریفی، حسن پاشا. (1387). ویژگیهای شخصیتی و جمعیتشناختی مشاوران موفق از دیدگاه جامعهی مشاوران. مجله روانپزشکس و روانشناسی بالینی (اندیشهورفتار)، 3، 10، 46-33 .
سلیمی بجستانی، حسین. (1387). راهبردهای مشاوره گروهی در مدارس: خدمات راهنمایی و مشاوره در مدارس. مجله مشاور مدرسه، 4، 1، 37-41 .
شکاری، عباس و حیدرزاده آرانی، سمن سا. (1390). بررسی اثربخشیآموزشهای حرفهای بیمه بر عملکرد کارکنان شرکتهای بیمه از نظر مهارتهای کارآفرینی (مطالعه موردی: استان اصفهان). فصلنامه توسعه کارآفرینی، 4، 13، 129-109.
شفیعآبادى، عبدالله. (1383). راهنمایى و مشاوره تحصیلی و شغلی: مفاهیم و کاربردها. تهران:
انتشارات سمت.
شفیعآبادى، عبدالله. (1388). نظریهپردازی انتخاب شغل براساس مکتب روانشناسی فردی. هشتمین سمینار انجمن مشاوره ایران: مشاوره شغلی و سازمانی، تهران، بعثت.
صالحنیا، منیره. (1391). بررسی اثر توانمندسازی شناختی کارکنان بر بهرهوری آنان. فصلنامه روانشناسی صنعتی/سازمانی، 3، 12، 76–65.
صباغیان، زهرا و آراسته، زهرا. (1391). بررسی میزان تأثیرآموزش کارکنان بر توانمندسازی منابع انسانی بانک کشاورزی منطقه غرب شهر تهران. دو فصلنامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهایآموزشی، 5، 8، 94-78.
صیادی، علی. (1389). تدوین برنامه توانمندسازی روانشناختی مبتنی بر مدل چندمحوری شغلی شفیع آبادی و مقایسه اثربخشی آن با مدل شناختی توماس و ولتهوس بین مشاوران شهر رشت. پایان نامه دکتری مشاوره. دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
قربانی، محمود. عسگرزاده، هاشم و عباسی، بهرام. (1390). بررسی رابطه بین توانمندسازی شناختی کارکنان با بهرهوری نیروی انسانی. ماهنامه منابع انسانی، 15، 51-42.
لیترل، جان و پترسون، جین. (2004). مشاورهی مدرسه (توصیف یک الگوی ممتاز و جدید برای مشاوران مدارس). ترجمه: کیانوش زهراکار و عباس سامی، (1392). تهران: نشر روان، چاپ اول.
منعمی مطلق، فاطمه (1387). مشاوران و چالشهای پیش رو: مروری بر مسائل، مشکلات و چالشهای مشاوران مدارس. مجله رشد مشاور مدرسه، 1، 44- 41.
Abdul Rahman. A. M. (2013). A guidance and counseling model practiced within Malaysia scools .International Journal of Education and Research,1, 4, 1- 12.
Alavi, M., Boujarian, N., & Tajudin Ninggal M. (2012). The challenges of high school counselors in work place. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 4786– 4792.
Anagbogu, M. A., Nwokolo, C. N., Anyamene, A. N., Anyachebelu, F. E., & Umezulike R. Q. (2013). Professional challenges to counselling practice in primary schools in Anambra State, Nigeria: The way forward. International Journal of Psychology and Counselling, 5(5), 97-103.
ASCA. (2012). The ASCA national model: A framework for school counselor programs (3rd. Ed). Alexandria, VA: American School Counselor Association.
Buser, J. K., Buser, T. J., Gladding, S., & Wilkerson, J. (2012). The creative counselor: Using the SCAMPER Model in Counselor Training. Journal of Creativity in Mental Health, 6, 256–273.
Chiang, C. F., & Hsieh, T. S. (2012). "The impacts of perceived organizational support and psychological empowerment on job performance: The mediating effects of organizational citizenship behavior". International Journal of Hospitality Management, 31,180-190.
Cooper, M. (2013). School-based counselling in UK Secondary Schools: A review and critical evaluation. University of Strathclyde. p. 34.
D’Amato, R. C., Van Schalkwyk, G. J., Zhao, B. Y., & Hu, J. (2013). Understanding the development of school psychology in Mainland China. School Psychology International, 34, 131–144.
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2010). Empowering public sector employees to improve performance:Does it work? American Review of Public Administration, 41, 23-47.
Fernandez, S., & Moldogaziev, T. (2013). Using employee empowerment to encourage innovative behavior in the public sector. Journal of Public Administration Research and Theory, 23, 155-187.
Gallant, D. J., & Zhao, J. (2011). High School Students’ Perceptions of School Counseling Services: Awareness, Use, and Satisfaction. Counseling Outcome Research and Evaluation, 2(1), 87-100.
Heidari, M., Alhani, F., Kazemnejad, A.,Moezzi, F. (2007). The effect of empowerment model on quality of life of Diabetic adolescents. Iranian Journal of Pediatrics, 17(1), 88-96.
Low, P. K. (2009). Considering the Challenges of Counselling Practice in schools. International Journal for the Advancement of Counselling, 31, 71-79.
Low, S. K., Kok, J. K., & Lee, M. N. (2013). A holistic approach to schoolbased counseling and guidance services in Malaysia. School PsychologyInternational, 34, 190–201.
Meyerson, S. H. L., & Kline, T. H. J. B. (2007). Psychological and environmental empowerment: Antecedents and consequences. Leadership & Organization Development Journal, 29, 5, 444- 460.
Militello, M., & Janson, C. H. (2012). The urban school reform opera: The obstructions to transforming school counseling Practices. Education and Urban Society, 2(3), 1–30.
Modo, F. N., & George, I. N. (2013). Professional Challenges to counseling practice in Akwa Ibom State. Journal of Education and Practice, 4(3), 83-89.
Oye, N. D., Obi, M. C., Mohd T. N., & Bernice, A. (2012). Guidance and counseling in Nigerian secondary schools: The role of ICT. International Journal of Modern Education and Computer Science, 8, 26-33.
Paul, G. (2010). The Louisiana School Counseling Model. Educational program consultant, high school initiative.
Schmidt, J. (2007). What realy matters in Shcool Counselor empowerment: A response to Hipolite-Delgado and Lee. Professional scool counseling, 10(4), 344-351.
Shaterloo, A., & Mohammadyari, Gh. (2011). Students counselling and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 625–628.
Wai Ching, S. (2014). The need for guidance and counselling training for teachers. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 113, 36 – 43.
Wang, Y., & D’Amato, R. C. (2013). Providing comprehensive school psychology services in the Republic of Taiwan. School Psychology International, 34(2), 145–153.