آقایی، اصغر. (1390). بررسی رابطه بین نگرش دانشآموزان به رضایت با میزان موفقیت آنها در درس ریاضی در شهر اصفهان، مجلهدانشو پژوهشدرروانشناسی، 3(1)، 112- 106.
اثنیعشری، نجمه. (1389). تأثیرمشاورهگروهیبرعملکردتحصیلیوعزتنفسدانشآموزاندخترسالسوم متوسطهشهرزرند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، پایاننامه کارشناسی ارشد.
احمدی، سیداحمد. (1390). اضطراب دانشآموزان نوجوان دختر. مجله دانشوپژوهشدرروانشناسی، 20، 30-21.
بادله، محمدتقی. (1391). نظریه انتخاب و واقعیت درمانی در مدرسه. مجلهمشاورمدرسه .6، 35-25.
باغبیان، حمید و وفاتیزاده، مسعود. (1394). تأثیر مشاوره گروهی به شیوه شناختی بر نگرش به تحصیل و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال اول دبیرستان. دانشگاه شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد.
بیابانگرد، اسماعیل. (1388). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات دوران.
پوربختیار، حسین و گلمحمدی، محسن. (1389). اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه REBT بر خودپنداره و افت تحصیلی دانشجویان دختر، فصلنامه یافتههای نو در روانشناسی، 6، 33 -22.
طالبپور، محسن. (1389). بررسی نیازهای راهنمایی و مشاوره دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد، فصلنامهعلمی - پژوهشیتازههایمشاوره، 6(22)، 62-41.
سعادتزاده، فاطمه. (1389). بررسیتأثیراتبرنامهمشاورهگروهیبرکیفیتزندگیوعزتنفسدختران.دانشگاهتربیتمدرس، پایاننامه کارشناسی ارشد.
رجایی، منوچهر. (1389). بررسیتأثیراتمشاورهگروهیبرکاهشبحرانهویتنوجواناندختر. دانشگاهتربیت معلم، پایاننامه کارشناسی ارشد
تیزرو، احمد. (1389). تأثیر مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای تحصیلی دانشآموزان سال اول دبیرستان شهر اصفهان. دانشگاه اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد.
خدیوی، اسدالله؛ اقدسی، علینقی و صمدیان، مهناز. (1391). انگیزش تحصیلی و بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای مطالعه بر افزایش انگیزش تحصیلی. مجلهمطالعات- تربیتیوروانشناسی دانشگاهفردوسیمشهد، 2(5)، 29-5
رجایی، منوچهر. (1391). رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پییشرفت. مجله اندیشهاینوین- تربیتی دانشگاه الزهرا، 3(9)، .75-61
سرمد، غلامرضا. (1385). روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی. ویرایش ششم، تهران: نشر دوران.
سیدمحرمی، ایمان. قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی و اصغری ابراهیم آباد. (1394). تأثیر مشاوره گروهی راهحل مدار بر عملکرد خانواده و رضایت زناشویی زنان. دو فصلنامه مشاوره کاربردی، 1(5)،40-23.
سیف، علیاکبر. (1392). روانشناسی پرورشی. ویرایش ششم، تهران: نشر دوران.
شریفی، سیفالله. (1393). اثربخشیمشاورهگروهیبرمبناینظریهانتخابگلاسربرمیزانسازگاریدانشجویاندانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
شفیعآبادی، عبدالله. (1390). فنونوروشهایمشاوره کودک. تهران: انتشارات ترمه.
شمس، تهمینه. (1389). تأثیر مشاوره تحصیلی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی. دانشگاه اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد.
صاحب، علیاکبر. (1389). شناختدرمانیوگروهی. مجله اندیشههاینوین- تربیتی دانشگاه الزهرا،3 (12)، 69-61.
صالحی، رضا. (1393). تدوین مدل نظری مشاوره تحصیلی بر اساس عوامل مؤثر موفقیت تحصیلی. دو فصلنامه مشاوره کاربردی، 1(4)، 48-19.
عرفانی، نصراله. (1389). تدوین مدلی به منظور تبیین و تدوین پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه سوم متوسطه شهر همدان. دانشگاه علامه طباطبایی، پایاننامه کارشناسی ارشد.
فورسایت، ار، ف. (1998). پویایی گرویی. ترجمه مهرداد فیروزبخت و منصور قنادان (1390). تهران: انتشارات رسا.
مجیدیان، الهیار. (1394). بررسی شیوع تعلل و تأثیر درمان شناختی رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانشآموزان دبیرستانی شهرستان اهواز. مجلهعلومتربیتیوروانشناسی،3(13)، 121-111.
نوابینژاد، شکوه. (1390). راهنماییومشاورهگروهی. تهران: انتشارات سمت.
گلمحمدی، میثم. (1391). تأثیر مشاوره گروهی متمرکز بر راهحل مدار بر انگیزش تحصیلی و دانشآموزان سال اول دبیرستانهای شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد.
Adrian, S. (2008). Motivational interviewing in the prevention and management of chronic disease: Improving physical activity and exercise in line with choice theory. International Journal of Reality Therapy, 27(2), 26-29.
Bassant, M., & Duru, E. (2014). The evaluation of the major characteristics and aspects of the procrastination in the framework of psychological counseling and guidance. Educational Sciences. Theory & Practice, 7, 376-385.
Beijen,. P., Costa.M., Nunes.J., & Gonzales-Pienda, J. (2014). Academic procrastination: association with personal, school, and family variables. Spanish Journal of Psychology, 12(1), 118-127.
Chamybda, L. J., & Rothblom, E. D. (2007). Academic procrastination frequency and cognitive behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31(4), 503-509.
Feller, R. W. (2003). Aligning school counseling, the changing workplace and career development assumptions. Professional School Counseling, 6(4), 87-99.
Flake, M. H., Roach, A. J., & Stenning-Murro, S. (2005). Cognitive behavior therapy within acute mental health care critical appraisal. International Journal of Mental Health Nursing, 14(2), 96-102.
Foneska W. K., Pychyl, T. (2011). Investigating the relation between procrastination, arousal-based personality traits and beliefs about procrastination motivations. A Personality and Individual Differences, 47(8), 906–911.
Harel, B. (2004). Information-seeking behavior in generation students: Motivation, critical thinking, and learning theory. The Journal of Academic Librarianship, 31(1), 46–53
Shavelson, R. J., & Bolus, R. (1982). Self-concept: The interplay of theory and methods. Journal of Educational Psychology, 74(1), 3-17.
Stoebe, J., Rambow. A. (2007). Perfectionism in adolescent school students: Relations with motivation, achievement, and well-being. Personality and Individual Differences, 42(7), 1379–1389.
Weiston, E. S., & Onwuegbuzie, A. J. (2008). Academic procrastination and the role of hope as a coping strategy, Personality and Individual Differences, 42(7), 1301–1310.