منابع
ابوالقاسمی، عباس و نریمانی، محمد (1385). آزمون های روانشناختی. اردبیل: انتشارات باغ رضوان.
بساک نژاد٬ سودابه٬ پلویی شاپور آبادی٬ فهیمه٬ داودی٬ ایران (1391). بررسی اثر بخشی آموزش مدیریت اضطراب خانواده به مادران کودکان مضطرب 4 تا 6 سالة مهدکودکهای شهر اهواز. مجله علمی پزشکی جندی شاپور اهواز٬ دوره 11٬ شماره 4 365٬-373
جلالی، محسن، پوراحمدی، الناز، باباپور، خیرالدین، شعیری، محمدرضا (1388). تاثیر آموزش برنامه فرزند پروری مثبت بر کاهش اختلالات برونسازی شده در کودکان هفت تا ده ساله. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، شماره دوم، ص 43-26.
خیریه، منصوره سادات، شعیری، محمدرضا، آزاد فلاح، پرویز، رسول زادهی طباطبایی، کاظم (1388). اثر بخشی روش آموزش فرزند پروری مثبت بر کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابلهای. مجلهی علوم رفتاری. دورهی3، شماره 1، ص 58-53.
دادستان، پریرخ، ازغندی، علی و حسن آبادی، حمیدرضا (1385). تنیدگی والدینی وسلامت عمومی: پژوهشی درباره رابطه تنیدگی حاصل از والدگری با سلامت عمومی در مادران پرستار و خانه دار دارای کودک خردسال. فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره هفتم، ص 184-171.
روشن بین، مهدیه، پور اعتماد، حمید رضا و خوشابی، کتایون (1385). تاثیر آموزش گروهی برنامه فرزند پروری مثبت بر استرس والدگری مادران کودکان 10-4 ساله مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه. فصلنامه خانواده پژوهی. سال سوم، شماره 10، ص 572-555.
سادات جعفری، بهناز (1387). اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر سلامت روان مادران و کاهش نشانههای مرضی کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین (ع).
علیزاده، حمید (1383). اختلال نارسایی توجه/ فزون جنبشی، تهران: انتشارات رشد.
محرری، فاطمه، شهریور، زهرا، تهرانی دوست، مهدی (1388). تاثیر آموزش برنامهی تربیت سازنده به مادران بر مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و کمبود توجه. مجلهی اصول بهداشت روانی، سال یازدهم، شمارهی 1، ص 40-31.
نجفی، محمود، فولاد چنگ، محبوبه، علیزاده، حمید و محمدی فر، محمدعلی (1388). میزان شیوع اختلال کاستی توجه بیش فعالی، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابلهای در دانشآموزان دبستانی. مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره سوم، ص 254-239
ولف، دیوید ای و مش، اریک جی (2008). روانشناسی مرضی کودک. ترجمه محمد مظفری، مکی آبادی و اصغر فروعالدین عدل (1389). تهران انتشارات رشد.
هاشمی، تورج، اقبالی، علی، محمود علیلو، مجید (1388). تاثیر خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک. مجله روانشناسی بالینی، شماره 2، 36-29.
Abidin, R. R. (1990). Introduction to the special issue :the stress of parenting. Journal ofclinical child psychology. 19. 298-301.
Biederman, J.,
Conners, C., Stephen, V., & Faraone. (2005). Patterns and Predictors of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Persistence into Adulthood: Results from the National Comorbidity Survey Replication.
Biological psychiatry, 11, 1442-1451.
Bradly, SJ. (2002).Affect regulation and the development of psychology. New York: Guildford, 361-91.
Cann, W., Rogers, H., & Matthews, J. (2003). Family intervention services program evaluation: A brief report on initial out comes for families. Australian e-journal for advancement of mental health, 3. 214-221.
Cartwright-Hautton, S. (2005). Parent skill training: An effective intervention for internalizing symptoms in younger children. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, 7, 128-139.
Chronis, AM., Chacko A., Fabiano GM., Wymbs BT., & Pelham W.E. (2004). Enhancement to the behavioral parent training , Paradigm for familiesof children with ADHD Review and future directions. Clinical child and family psychology review, 7(1):1-27.
Connor, D. F., & Doerfler, L. A. (2009). Attention-deficit ⁄ hyperactivity disorder and comorbid oppositional defiant disorder or conduct disorder. Current Attention Disorders Reports, 1, 5–11.
Doge, k. (2000). Conduct disorder, Handbook of developmental psychopathology. New york. Kluwer academic/ plenum publishers.
Fairchild G., Van Goozen S.H.M., Stollery S.J., Aitken M.R.F., Savage J., Moore S.C., et al (2009). Decision making and executive function in male adolescents with early-onset adolesce -conset conduct disorder and control subjects. Journal of bio psychiatry.1, 1-7.
Hofvander B., Ossowki D., Lundstorms, H., & Anckarsater H. (2009). Continuity of aggressive antisocial behavior from childhood to adulthood: the question of phenotype definition. Journal of law psychiatry. 4, 1-11.
Mcguire, K., Glaser, J., & Glaser, R. (2002). Depressive sympotoms and immune function in community dwelling older adults. Journal of Abnormal Psychology, 111, 192-197.
O’ostburg, M., Hagekull, B., & Hagelin, E. (2007). Stability and predictionof parenting stress. Infant and Child Development Information, 16, 207-223.
Pandina, G. J., Bilder, R. Harvey, P. D., Keefe, R. S. E., Aman, M. G., & Gharabawi, G. (2007). Risperidone and cognitive function in children with disruptive behavior disorders.Biological Psychiatry, 226-34.
Robert, E., Atkinson, C., & Abraham, R. (1998). Prevalence of psychopathology among childrenand adolescents. American Journal of Psychiatry. 715-725.
Sanders, M. R. (2005). Triple p: a multi-level system of parenting intervention: workshop participant notes: the university of queensland: Brisbane, Australia.
Sanders, M. R. R., Pidgeon, M., Gravestok, F., Connors, D., & Brown, S. et al. (2007). The efficacy of the triple p-positive parenting program in improving parenting and child behavior: A comparison with two other treatment conditions. Journal of mja, 179. 611-592.
Sanders, M.R., Pidgeon, A.M., Gravesock, F., Connors, D., Brown, S., & Young, R.W. (2004). Dose Parental Attitudinal Retraining and Anger Management Enhance the Effects of Triple P-positive Parenting Program with Parents at Risk of Child Maltreatment. Journal of Behavior Therapy,35 (3), 513-535.
Spijkers, W., Jansen, D., Meer, G., & Reijneveld, S. (2010). Effectiveness of positive
parenting program in a public health setting. Department of health sciences.
University of Groningen, Netherlands. Available: http:// www.biomedcentral. Com
Webster-Stratton, C., & Hammond, M. (1998). Conduct problems and level of social competence in head start children: prevalence, perasiveness, and associated risk factors. Journal of Clinical child and family psychology. 2, 317- 325.