باصریباغسیاه، وحیده (1390). تاثیر آموزش مهارت خودآگاهی بر کاهش تعارضات والد – نوجوان در دانشآموزان دختر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
بخشی پور، باب الله، آرین، خدیجه، کرمی، ابوالفضل، فرخی، نورعلی (1390). اثر بخشی درمان راهحلمحور بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان شهر ساری. تازهها و پژوهشهای مشاوره، شماره37، 23-7.
پورابراهیم، تقی، خوشکنش، ابوالقاسم، صالحی، فاطمه (1390). اثربخشی مشاوره گروهی راهحلمحور بر افزایش عملکرد تحصیلی و خودکارآمد پنداری دانشآموزان مقطع متوسطه. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، شماره 6، 80-62.
تلخابی،علیرضا (1389). بررسیتاثیربرنامهآموزشمهارت هایزندگیبرتعارضاتوالد-نوجوان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
ثنائی، باقر (1387). مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج. تهران: نشر بعثت.
حسینی، بیتا (1390). مقایسه اثربخشی آموزش روشهای زوجدرمانی هیجان مدار و راهحل- محوربر میزان سازگاری و صمیمیتزوجین. رساله دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
داودی، زهرا، اعتمادی، عذرا، بهرامی، فاطمه (1391). تاثیر رویکرد کوتاه مدت راهحل- محور بر کاهش گرایش به طلاق در زنان و مردان مستعد طلاق شهر اصفهان. مجله اصول بهداشت روانی، شماره 3، 199-190.
دست باز، انور (1392). مقایسهی اثر بخشی مشاورهی گروهی راه حل محور و روایت درمانی بر سازگاری و خود کارآمدی دانشآموزان پایه اول دبیرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
دیویس، توماسای و آزبون، سینتاجی (2000). مشاوره مدرسه با رویکرد راه حل محور. ترجمه ادیب راد، نسترن و نظری، علی محمد1389). تهران: علم.
زارب، جی (1992). ارزیابیوشناخترفتاردرمانینوجوانان. ترجمه محمد خدایاری فرد و یاسمین عابدینی (1383). تهران: رشد.
سلامی، مونا (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله به شیوه دزوریلاو و گلدفرید بر تعارضات والد-فرزند در بین آموزان دختر سا ل اول دوره دبیرستان شهرستان بهبهان .فصلنامهاندیشه هایتازهدرعلومتربیتی، شماره2، 47-31.
سموعی، راحله و اسماعیلی، رضا (1383). بررسی نوع، میزان و علل پدیده گسست ارتباطی بین دانش آموزان دوره راهنمایی و اولیای آنها در شهر اصفهان. فصلنامه آموزه، شماره 22، 79-72.
سمیعی، الهام (1390) بررسی تاثیر برنامه آموزش هوش هیجانی بر تعارضات والد – فرزندی در دانش آموزان پایه دوم و سوم راهنمایی شهرستان علی آباد کتول. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
شاهمرادی، سمیه، فاتحی زاده، مریم، بهرامی، فاطمه (1390). درمان کوتاه مدت راه حل مدار. فصلنامه تازههای رواندرمانی، شماره 62، 51-59.
شعاری نژاد، علی اکبر (1386). روانشناسی رشد2: نوجوانی و بلوع. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
عبدالهزاده، عادل (1391). بررسیتأثیرآموزشبرنامهغنیسازیارتباطبرکاهش تعارضاتوالد- نوجوان. پایان نامهکارشناسیارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
گاترمن، جفریتی (2006). هنر مشاوره راه حل مدار. ترجمه فاتحیزاده، مریم و میرنیام، مریم (1391). اصفهان: نشر نهفت.
گلدنبرگ، ایرنه و گلدنبرگ، هربرت (2000). خانواده درمانی. ترجمه حسینشاهیبرائتی، حمیدرضا ونقشبندی، سیامک (1389). تهران: روان .
لطفی، بهناز و رحمتی، عباس (1387). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر کاهش تعارضات والد- فرزند در دختران نوجوان کرمان. تازهها و پژوهشهای مشاوره،
شماره 28، 117-131.
مرادی، امید (1384). بررسیاثربخشیآموزشمهارتحلمسئلهبرتعارضوالد - فرزنددردانش آموزانپسرمقطعمتوسطهشهرتهران. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره.
دانشگاه تربیت معلم.
مینوچین، سالوادور (1974). خانواده و خانواده درمانی. ترجمه باقر ثنایی (1389). تهران: امیرکبیر.
نظری، علی محمد (1390). مبانیزوجدرمانیوخانوادهدرمانی. تهران: علم.
نظری، علی محمد و بیرامی، منصور (1387). بررسی تاثیر مشاوره راه حل محور بر رضایت زناشویی در ابعاد پرخاشگری، زمان با هم بودن، توافق درباره مسایل مالی و رضایت زناشویی در زوجین هر دو شاغل. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز. شماره 9. 119-97.
نظری، علی محمد (1383). بررسیتأثیربرنامهیغنیسازیارتباطومشاورهیراهحلمحوربررضایتزناشوییزوجینهردوشاغل. رسالهی دکتری. دانشگاه تربیت معلم.
نیکولز، مایکلپی و شوارتز، ریچاردسی (1945). خانواده درمانی: مفاهیم و روشها. ترجمه محسن دهقانی (1387). تهران: دانژه.
Branje, S., van Doorn, M., vanderValk, I., & Meeus, W. (2009). Parent–adolescent conflicts,conflict resolution types, and adolescent adjustment. Journal of AppliedDevelopmental Psychology, 30, 198-204.
Brzezowskl, K. M. (2012). A solution-focused groupe treatment approach for individuals maladaptiveely expressing anger. Doctoral Dissertation. Ohio: the schoole of professional psycholohy wright stste university.
Burwell, R., Chen, CP. (2006). Applying the principles and techniques of solution focused therapy to career counseling. Counselling Psychology Quarterly, 19, 189-203.
Chang, L. R., Chiu, Y. N., Wu, Y. Y., & Shur-Fen Gaub, S. (2012). Father's parenting and father–child relationship among children and adolescents with attention-deficit/ hyperactivity disorder. Comprehensive Psychiatry, 54, 128-140.
Chaplin, T. M., Sinha, R., Simmons, J. A., & Healy, S. M. (2012). Parent–adolescent conflict interactions and adolescent alcohol use. Addictive Behaviors, 37, 605–612.
Conoley, C. W., Graham, J. M., Neu, T., Craig, M. C., Pry, A., Cardin, S., A, Brossart, D. F., & Parker, R. I. (2003). Solution-focused family therapy with three aggressive and oppositional-acting children: an N = 1 empirical. study family process, 42, 361-374.
Corcoran, J. (2006). A Comparison Group Study of Solution-Focused Therapy versus “Treatment-as-Usual” for Behavior Problems in Children. Journal of Social ServiceResearch, 33, 69-81.
Faircloth, B. (2012). Children and Marital Conflict: A Review. Journal of Information About Early Childhood & Family Support Practices, 6, 1-5.
Herrenkohl, T. I., Kosterman, R., & Hawkins, J. D. (2009). Effects of Growth in Family Conflict in Adolescence on Adult Depressive Symptoms: Mediating and Moderating Effects of Stress and School Bonding. Journal of Adolescent Health, 44, 146–152.
Jeremy, W. L., Farhat, T., & Iannotti, P. J. (2010). Parent–child communication and substance use among adolescents: Do father and mother communication play a different role for sons and daughters. Addictive Behaviors, 35, 426–431.
Kim, J. S., Franklin, C. (2009). Solution-focused brief therapy in schools: A review of the outcome literature. Children and Youth Services Review, 31, 467-470.
Koob, J. J., Love, S. M. (2010). The implementation of solution-focused therapy to incr foster care placement stability. Children and Youth Services Review, 32, 1346-1350.
Kvarme, L. G., Helseth, S., Sqrum, R., Luth-Hansen, V., Haugland, S. & Karin Natvig, G. (2010). The effect of a solution-focused approach to improve self-efficacy in socially withdrawn school children: A non-randomized controlled trial. International Journal ofNursing Studies, 47, 1389-1396.
Lee, M. Y. (1997). A study of Solution-Focused Brief family therapy: Outcome and Issuse. American Journal of family therapy, 25, 1-17.
Mudd, J. (2000). Solution-Focused Therapy and Communication Skills Training: An integrated approach to couples therapy. Dissertation. Virginia University.
Nelson, T. (2001). solution-focused couple group. Journal of systemic Therapies, 15, 4-20.
Newsome, S. (2005). The Impact of Solution-Focused Brief Therapy with At-Risk Junior High School Students.
A Journal of the national association of social workers, 27, 83-90.
Pakrosnis, R. (2008). The changesin psychological functioning problems during solution-focused brief therapy among Adolescents in helth care settings. Doctoral Dissertation. Vytautas magnus university.
Pakrosnis, R., Cepukiene, V. (2011). The outcome of Solution-Focused Brief Therapy among foster care adolescents:The changes of behavior and perceived somatic and cognitive difficulties. Children and Youth Services Review, 33, 791-797.
Pursell, G. R., Laursen, B., Rubin, K. H., Boot-Laforce, C., Rose-Krasnor, L. (2008). Gender differences in patterns of association between prosocial behavior, personality, and externalizing problem. Journal of Research in personality, 42, 472-481.
Qin, D. B., Rak, E., Rana, M., & Brent Donnellan, M. (2012). Parent–child relations and psychological adjustment among highachieving Chinese and European American adolescents. Journal of Adolescence, 35, 863–873.
Riesch, S., Jacson, N., & Chanchong, W. (2003). Communication Approaches to Conflict: Young Adolescence to Young Adult. Journal of Pediatric Nursing , 18, 244-256.
Susan, J.T. (2009). Parent-adolescent conflict, conflict resolution types, and adolescent adjustment. Journal of applied developmental psychology, 30, 195- 204.